Di atas tasbih cinta - Part 2



Pada malam itu, Ketika diri ini seolah dibuai keheningan malam,diriku tiba-tiba terkenangkan kembali wajah gadis yang ku jumpa pagi tadi.hatiku berdengup kencang memikirkan dirinya kembali. Apakah ini namanya CINTA,fikir benak hatiku, namun hatiku pasti itu bukan cinta sebab mana pasti hatiku jatuh cinta kepada wanita yang agak comel itu.

Namun bila aku nak pejamkan mata, wajahnya muncul kembali dan seolah-olah bermain di benak fikiranku,wajahnya yang jernih itu  ditambah seri lagi dengan jubah hitam itu mengayukan lagi seri wajah gadis bernama Nur itu…..teringat kembali  aku seketika  kepada cerita NUR KASIH tadi….tersenyum ku bersendirian sambil diperhatikan oleh kipas angin berjenama pensonic.

Ketika ku berjalan menuju ke perpustakan,aku terserempak dengan nur, Nur menegurku,  Assalamualaikum, lalu diriku membalas dengan ucapan waalaikumusalam,mukaku merah padam ketika itu cepat-cepat ku pandang ke tanah dengan perasaan penuh malu.mengapakah hatiku begini,fikir hatiku.mungkinkah aku telah bersedia untuk bercinta lagi,untuk menerima seorang gadis di dalam hatiku ini selepas puas aku dikecewakan oleh kaum hawa. Nur telah memberikan seutas tasbih kepada ku untuk dijadikan kenangan tanda persahabatan..sejuk hatiku memandang tasbih ini…. Ini sekaligus menambahkan rasa sayangku kepadanya…

Labels: