MAKNA TERSIRAT DALAM LAMBANG FREEMASON....

Assalammualaikum semua..pada pagi jumaat yang indah ini ana tergerak kembali untuk menceritakan mengenai makna di sebalik lambang freemason yang terutamanya terletak pada dolar US America...yang mana sekarang nie merupakan rujukan utama matawang dunia..Bila agaknya pemimpin Islam terutama Malaysia nie nak guna Matawang Dinar Emas seperti PAS agaknya kan???? Asyik dasar yahudi je yang di follow nya...


Inilah merupakan salah satu lambanng yang ada pada duit dolar us

Hexagram yang ditempatkan di atas Great Seal, akan mengarah pada objek masing-masing, jika menggunakan pemerhatian berdasarkan arah jarum jam (kiri-kanan), maka akan diperoleh
Sudut 1 menunjukkan huruf A dari kata Annuit 
Sudut 2 akan menunjukkan “The all-seeing eye” 
Sudut 3 akan menunjukkan huruf S dari kata Coeptis
 Sudut 4 akan menunjukkan huruf M dari kata Seclorum 
Sudut 5 akan menunjukkan huruf O dari kata Order 
Sudut 6 akan menunjukkan huruf N dari kata Novus
 Jadi Inilah yang akan terjadi dari lambang di atas...
“The Great Seal” ditetapkan menjadi salah satu lambang negara Amerika pada 20 Jun 1782. Gambar disebaliknya tidak pernah diketahui sampai akhirnya lambang tersebut dijadikan sebagai sebagian dari mata wang dolar ketika masa pemerintahan seorang Mason, Roosevelt. Mata yang terdapat di atas piramid Mason pada “The Great Seal” adalah “Mata Tuhan”. Mata Tuhan yang sedang mengawasi dan penglihatannya mampu menembus hati.

The Great Seal penuh dengan makna-makna tersembunyi berkenaan misteri yang meliputinya. Fakta-fakta disebalik misteri simbol Mason, The Great Seal, antara lain:
Pada ranting pohon zaitun, daun berjumlah 13 
Pada cakar kanan, anak panah berjumlah 13 
Pada kalimat, “E Pluribus Unum”, huruf-hurufnya berjumlah 13 
Pada sisi atas helang, terdapat bintang yang berjumlah 13
Pada sayap kanan, bulu berjumlah 32 yang melambangkan tingkat 32 dalam darjat Freemason 
Pada gambar Piramid, jumlah lapisan batu granit adalah 13 yang mewakili 13 keturunan Illuminati 
Pada kalimat Annuit Coeptis, huruf-hurufnya berjumlah 13
jumlah bulu pada sayap kanan ada 32, sedangkan sayap kiri berjumlah 33. Angka 32 pada sayap kanan mewakili jumlah tingkatan pada Scottish Rite, dan 33 mewakili 33 tingkatan Freemasonry. Jumlah bulu ekor ada 9, ini melambangkan 9 tingkatan Mason yang ada di York Rite. Helang itu sendiri merupakan ikon Masonry yang telah digunakan secara luas oleh Scottish Rite.
Jika diperhatikan dengan teliti, kita akan menemukan 13 pentagram pada sisi atas kepala helang. Pentagram-pentagram itu disusun dengan membentuk formasi heksagram atau Seal of Solomon yang lebih besar lagi. Heksagram adalah azimat yang digunakan kaum pagan untuk membangkitkan syaitan. Ini juga merupakan mewakili lucifer (666) yang terbentuk dari 6 titik, 6 sudut, dan 6 permukaan.
Lambang burung helang yang digunakan Mason menggantikan burung Phoenix sebagai simbol kenegaraan pada tahun 1841. Phoenix adalah simbol persaudaraan sejak zaman Mesir kuno. Phoenix dipakai oleh para pendiri (Founding Fathers) negara Amerika setelah rekabentuknya dibuat dan diusulkan oleh Charles Thompson, setiausaha Continental Congress.
Semoga Allah Selamakan kita daripada freemason ini,kerana mereka adalah kumpulan pendokong dajal yang utama...ingatlah dajal adalah musuh Allah,maka ianya juga adalah musuh kita...Semoga kita tergolong di dalam kumpulan yang sedikit...kumpulan yang berada di pihak yang kanan...Jakzakallah Khairan...
Sumber Maklumat :  Mistis Organization

Labels: