Cinta membawa maut...

Assalammualaikum semua..tadi sebelum pergi ke tempat kerja, seperti rutin harian yang selalu ana lakukan adalah menonton rancangan MHI (malaysia hari ini)..sebab bagi ana MHI ini setiap hari mempunyai isu semasa yang agak menarik untuk dikupaskan oleh tetamu yang dijemput hadir..

Tajuk kali ini adalah pasal gejala jenayah yang paling banyak orang suka buat sekarang dan terpampang di dada akhbar iaitu gejala bunuh diri...Rata-rata yang nak bunuh diri ini adalah mereka yang kecewa dialam percintaan manusia dengan manusia...Mengapakah ini harus terjadi???

Sebab apa?? sebab mereka terlalu mencintai dunia yang sementara ini tetapi tiada langsung cinta terhadap nyawa mereka sendiri dan paling utama cinta kepada Pencipta nyawa mereka...adakah cinta itu lebih tinggi nilainya daripada nyawa sendiri ea sampai putus cinta je bunuh diri..apa kejadahnya semua nie???

Ingatlah jodoh kita dah ada sejak azali lagi, janganlah kerana seorang perempuan atau lelaki kita sanggup menghadapi azab neraka selama-lamanya???apa yang kita dapat???tak dapat pape pun dengan bunuh diri ini tapi yang kita dapat adalah seksa dan seksa azab api neraka...renung-renungkan wahai putera dan puteri Islam Jakzakallah khairan

Labels: