OTAI VERSUS NEWBIE

Assalammualaikum semua...ana post entry nie bukan untuk bagi otai dan newbie dalam dunia blog nie bergaduh tapi ana nak membuat perbandingan yang nampak ketara antara blogger otai dan newbie macam ana nie....

Paling ketara sudah semestinya follower di blog yang membezakan otai dengan newbie nie...sudah tentu blog otai2 mempunyai bilangan follower atas 5k...manakala newbie nak sampai 1k pun agak susah..hehe

Kedua pulak adalah cara penulisan...ana tengok blog otai2 cara penulisan yang begitu santai dan bersahaja sahaja entry mereka...tapi newbie,kadang2 nak baca pun blurrr jap..macam ana punya blog lah kan...

Ketiga,kalau otai sehari je dah mampu mencapai 4k uv keatas...tapi bagi newbie macam kami nie sebulan baru dapat 4k uv...hehehe...jauh beza tu...

Tapi pape pun kita kena tahu yang otai pun bermula dari bawah dulu macam kita ngak yang newbie nie...dieorang telah berusaha sehingga berjaya seperti sekarang....

Tak mahu jeles2 nohh...sebab kita saling melengkapi...tak ada otai maka tiadalah yang baharu a.k.a newbie nie

Labels: