PENGALAMAN BELA KUTU DI KEPALA



Kutu adalah haiwan yang kecil dan menghisap darah kita. Kutu suka berada di dalam rambut kita yakni berada di atas kepala kita. Apabila ada kutu pasti akan rasa gatal-gatal. Korang semua pasti pernah mengalami masalah rambut berkutu nie kan?

Pengalaman Bela Kutu Di kepala


Masa ana masih budak-budak dulu memang keraplah kena kutu, lagipun masa tu memang tengah musim pun kutu-kutu nie hinggap kat kepala. Kalau kat satu rumah tu kena memang gerenti lah orang lain pun pasti akan terkena. Kira berjemaahlah menternak kutu nie..hehe

Nak tahu macam mana kutu-kutu nie dihapuskan. Dekat seminggu juga proses untuk membunuh kutu-kutu serta telur-telurnya dimusnahkan. Ini petua mak cik ana, dia letaknya racun bunuh semut kat kepala ana pastu dibalutnya dengan kain memang tak da lah sape-sapa berani dekat ngan ana masa tu sebabnya bau racun semut tu agaklah busuk.




Labels: